حسینی پاکدهی، علیرضا؛ و شبیری، حسنیه السادات (1396). آموزش سواد رسانهای در فضای مجازی: مقایسۀ وبسایت مدیا اسمارتس کانادا و وبسایت سواد رسانهای ایران. فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین، 3(9)، 31-76.
صفارینیا، مهزاد (1401). حق دسترسی کودکان به فضای مجازی ازمنظر حقوق داخلی و بینالملل با تأکید بر نظریۀ تفسیری شمارۀ 25 کمیتۀ حقوق کودک. مجلۀ حقوق فناوری نوین، 3(5)، 183-196.
عابدی، حامد؛ و ساعی، محمدحسین (1401). مطالعۀ تطبیقی اسناد، قوانین و مقررات مرتبط با حضور کودک در فضای مجازی در ایران، اتحادیۀ اروپا و ایالات متحدۀ آمریکا. فصلنامۀ مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه، 5(18)، 91-134.
عباسی کلیمانی، عاطفه؛ و اکبری، اسما (1400). رویکردی بر حق تعلم کودک توسط والدین در قوانین داخلی و اسناد بینالمللی. دوفصلنامۀ فقه و حقوق خانواده، 26(74)، 229-249.
doi: 10.30497/flj.2018.71216
غنیزادۀ بافقی، مریم؛ و حسینزادۀ سرشکی، اسماء (1402). جستاری بر پدیدة هرزهنگاری و اغفال سایبری کودکان درپرتو آموزههای فقه و حقوق ایران. دوفصلنامۀ فقه و حقوق خانواده، 28(78)، 197-228.
Doi: 10.30497/flj.2022.242989.1793
مجلس شورای اسلامی (1396). قانون برنامۀ ششم توسعه.
نصیری، بهاره؛ بخشی، بهاره؛ و هاشمی، سید محمود (1391). اهمیت آموزش سواد رسانهای در قرن بیستویکم. مجلۀ مطالعات رسانهای، 7(18)، 149-158.
Dowthwaite, L. et al. (2020). It's Your Private Information. It's Your Life: Young People's Views of Personal Data Use by Online Technologies. Interaction Design and Children Conference. https://doi.org/10.1145/3392063.3394410.
Drenten, J. (2018). When Kids Are the Last to Know: Embodied Tensions in Surprising Children with Family Vacations. Young Consumers, Vol. 19(2), 199-217.
European Commission (2021). New EU Strategy to Protect and Empower Children in the Online World.
Jusoff, K.; and Sahimi, N. N. (2009). Television and Media Literacy in Young Children: Issues and Effects in Early Childhood. International Education Studies, Vol. 2(3), 151-157.
Lasswell, H. D. (1948). The Structure and Function of Communication in Society. In: L. Bryson (Ed.). The Communication of Ideas. New York: Harper and Row.
Livingstone, S. (2021). Realizing Children’s Rights in Relation to the Digital Environment. The British Academy.
Livingstone, S.; Carr, J.; and Byrne, J. (2016). One in Three: Internet Governance and Children’s Rights. Innocent Discussion Paper No. 2016-01, UNICEF Office of Research, Florence.
Malik, S. (2008). Media Literacy and It’s Importance. Islamabad: Society for Alternative Media and Research.
Maloney, D.; Freeman, G.; and Robb, A. (2021). Social Virtual Reality: Ethical Considerations and Future Directions for an Emerging Research Space. Human-Computer Interaction (cs.HC). https://doi.org/10.48550/arXiv.2104.05030.
Marsh, J. (2011). Young Children's Literacy Practices in a Virtual World: Establishing an Online Interaction Order. Reading Research Quarterly, 46(2), 101-118.Misztal, B. A. (2001). Normality and Trust in Goffman's Theory of Interaction Order. Sociological Theory, 19(3), 312-324.
Monika, F.; and Wioletta, H. (2017). Media Literacy of a Child at an Early School Age from the Perspective of Teachers, Parents and Persons Preparing to Become Educators. Prague: Center of Higher Education Studies.
Moyer, W. M. (2022). Kids as Young as Are Using Social Media More than Ever. https:// www.nytimes.com/2022/03/24/well/family/child-social-media-use.html.
Sahoo, A. (2016). Children’s Rights in the Cyberspace. International Journal of Research and Analysis, Vol. 4(2), 131-160.
Shukla, M.; Waghmode, M.; and Bhosale, Y. (2024). The Digital Generation: An Analysis of the Seminal Impact of Internet Usage on Children. Journal of Engineering Education Transformations, Vol. 37(2), 197-206.
Tornero, J. M. P. (2020). Media Literacy and New Humanism. UNESCO Institute for Information Technologies in Education.
UNESCO (1999). Educating for the Media and the Digital Age. Viena Conference. Http://www.nordicom.gu.se/ clearinghouse.php?portal=linkdb&main=reconedu.php&
UNICEF (2016). Children’s Rights in a Digital World. UNICEF-ESSAY COLLECTION. Netherlands: UNICEF the Netherlands.
UNICEF (2019). Digital Literacy for Children: Exploring Definitions and Frameworks. Office of Global Insight and Policy.
UZUN, R. (2018). Protecting Children from Harmful Content in New Media: An Ethical Approaches. IAMCR, Leicester/UK.
Yanarates, E. (2020). Media Literacy: A Conceptual Analysis. Social Scientific Centered Issues, 2(2), 89-102.